Merkenbouwer

  • Adola - Merkenbouwer - Header
Merkenbouwer
  • Social media

    Social media

    Voor een aantal merken die wij voeren hebben we eigen social media kanalen waar we posten en interactie zoeken met de eindgebruikers. Dit loopt uitéén van instagram en facebook tot youtube accounts met productvideo's.
     
    Het doel van deze social media kanalen is het informeren en enthousiasmeren van consumenten om de producten te gaan bekijken en uiteindelijk te kopen bij één van onze offline of online retailers.
     
    Ook beantwoorden we vragen, helpen we met garantie kwesties en lanceren we nieuwe producten via deze social media kanalen.
     
    Wij vinden het belangrijk dat het merk de aandacht krijgt die het verdient op de plek waar een consument het verwacht. Als dat betekend dat wij daarvoor een dedicated social media account moeten opzetten en runnen, doen we dat. 
  • Print advertenties

    Print advertenties

    Naast social media zorgen wij dat we ook offline goed zichtbaar zijn. Leest iemand zijn favoriete outdoor blad, dan is de kans groot dat daar advertenties in staan van verschillende van onze merken.
     
    Zo bereiken we een mooie warme doelgroep die al interesse heeft in een onderwerp waar onze producten erg goed bij aansluiten. Tevens vinden wij het belangrijk dat we een diverse doelgroep aanspreken, van consumenten die een magazine lezen tot een jongere doelgroep die de hele dag op social media zit. 
     
  • Merken Website's

    Merken Website's

    Adola is al vanaf het begin der dagen erg actief op online vlak. Jarenlang runnen we voor bijna elk merk dat we voeren een eigen merken website. Wij vinden het namelijk belangrijk dat er een plek is waar de merkbeleving in combinatie met het hele assortiment wordt weergegeven in de Nederlandse taal.

    Dit is een plek die bedoeld is om informatie in te winnen. Welke producten heeft een merk en waar kan een consument het kopen. Het is dan ook niet voor niets dat er op al deze sites een uitgebreide dealer locator te vinden is die veel gebruikt wordt door consumenten die een verkooppunt zoeken.
  • Brand ambassadeurs

    Brand ambassadeurs

    Influencers zijn helemaal van deze tijd, wij pakken dit alleen net wat anders aan. Wij werken niet met influencers die onze product éénmalig op de foto zetten en posten om wat extra te verdienen.
     
    Wij werken met dedicated brand ambassadors (enthousiaste merk ambassadeurs) die fan zijn van onze merken en die daadwerkelijk met onze producten werken. Van motorcrossers die mee doen aan de Dakar tot houtsnijders die regelmatig workshops verzorgen. 
     
    Wat wij belangrijk vinden is dat onze ambassadeurs onze producten niet gebruiken om te promoten, maar dat ze ze promoten omdat ze ze gebruiken. Oftewel, ze zijn al bekend met de producten en werken er vaak al jaren mee voordat wij met ze in contact komen. 
  • Online advertising

    Online advertising

    De tijden veranderen en daar veranderen wij in mee. Steeds meer mensen maken dagelijks gebruik van social media en zoekmachines en dit zijn dan ook plekken waar je je merk graag naar voren laat komen.
     
    Als je een sterk merk wil bouwen wat snel herkend wordt door de consumenten, dan zal je op diverse plekken naar voren moeten komen met goede content.
     
    Wij nemen onze taak als merkbouwer serieus en adverteren actief met informatieve video's van nieuwe producten.
     
    Adverteren op online kanalen zullen wij nooit doen om direct zo veel mogelijk verkopen te realiseren. Wij adverteren altijd met het oog op de lange termijn. Door een merk te promoten via online kanalen groeien zowel de bekendheid onder consumenten als onder wederverkopers.
     
    Een merk krijgt meer verkooppunten en groeit in naamsbekendheid. Uit vele onderzoeken is gebleken dat  een dergelijke officiële merkensite de conversie bij dealers vergroot en het totale netwerk verstekt.
     
    Het mooie is dat wij vaak de omzet bij onze B2B klanten sterk zien groeien zodra wij zelf online gaan adverteren voor merk bekendheid. Het zal dan ook altijd ons doel blijven om samen met een sterk netwerk een merk op de kaart te zetten. 
  • Goede retail spreiding

    Goede retail spreiding

    “Een goed merk verdient het om in de winkel te liggen.”

    Het is en blijft ons streven om middels een goede representatie in de winkels de merken onder de aandacht van consumenten te brengen. Het fysiek bekijken van een product is een belangrijke factor in het aankoopproces en volgens ons een essentiële toevoeging in de merkbeleving.
    Ook het advies en contact met de verkopers in de winkels maken een belangrijk deel uit van de verkoop.
  • Consumenten Website

    Consumenten Website

    Van enkele fabrikanten hebben we het dringende verzoek gehad om een website te onderhouden waar tevens het gehele assortiment te koop wordt aangeboden tegen de geldende adviesprijzen.
     
    Hoewel dit voor ons enigszins onnatuurlijk aanvoelt is dit voor deze merken wel een belangrijk marketing instrument waarmee prijsstabiliteit en het gehele assortiment de juiste aandacht krijgt.
     
    Onze rol hierin is om het merk beter in de markt te zetten en om één officieel kanaal te ondersteunen waar merkuitingen en social media goed ondersteund kan worden.
     
    Verder vinden we het belangrijk dat ook ons netwerk van fysieke verkooppunten door onze website wordt ondersteund. Dit doen we door alle verkooppunten die een bepaald deel van het merk assortiment op voorraad hebben liggen, te vermelden in onze dealer locator. Op deze manier kan een consument snel een fysiek verkooppunt vinden waar het product op voorraad ligt zodat hij hem kan testen alvorens hij hem in dezelfde winkel direct kan kopen en meenemen.
     
  • Nationaal niveau

    Nationaal niveau

    Wat vaak over het hoofd wordt gezien als functie van de groothandel is het bouwen van een merk op nationaal niveau. Wanneer je kijkt naar de bekende merken die Adola vanuit niets heeft mogen opbouwen dan blijkt dat Adola is op dit gebied vaak erg succesvol is geweest.
     
    Een merk in de markt zetten en bekendheid creëren is een passie van ons en dit doen we met veel plezier. Vraag creëren naar een merk, en deze succesvol kunnen uitbouwen met onze klanten dat is de drijfveer van ons bedrijf.
     
    Deze inspanningen worden niet altijd direct gezien maar zijn essentieel en onlosmakelijk verbonden aan de successen van de merken die wij voeren. Natuurlijk gebeurt dit in samenspraak met de fabrikant en vertalen we de wensen van de fabrikant in een strategie die voor onze markt geschikt is.  
     
    Dit kan natuurlijk op talloze manieren, maar het belangrijkste is dat er verschillende manieren en methoden worden gecombineerd. Net als de offline en online retail, wil elke consument een product op een andere manier voorgeschoteld krijgen. De één ziet het liefst een reclame in een folder en de ander liever op social media of tv.
    Door het steeds sneller veranderende landschap vraagt dit continue om aanpassingen in de gehele keten.